Ook voor jouw toestel?

Heb je een Android telefoon en kom je geheugen te kort of wil je graag een console en/of hard disk aan je smartphone of tablet koppelen. Een usb otg kabel bied je dan uitkomst. Wil je weten of je toestel usb otg ondersteunt? Dan ben je aan het goede adres want wij hebben dit voor je op een rijtje gezet;-)

ONDERSTEUNING
Jaren lang waren het de populaire high end modellen die als enige de otg functie ondersteunen. Nu ondersteunt praktisch elk nieuw Android toestel deze handige functie. Om een lijst hiervan te maken wordt een beetje onoverzichtelijk vandaar dat we graag verwijzen naar een handige checker app, zie hieronder. Maar we kunnen het niet laten om toch een klein lijstje op te nemen van populair toestellen.
- Samsung S7/S6/S5
- Samsung A en enkele J modellen
- Samsung Tabs
- Huawei P9/P8
- LG G5/G4
- Nexus en Pixel modellen van Google.

ZEKER WETEN?
Wil je zeker weten of je een otg kabel zinvol kan aanschaffen dan is er een handige tool. De USB OTG Checker App die je gratis in de Play Store kan downloaden. Hierbij de link : USB OTG CHECKER

GEEN ONDERSTEUNING ... OF TOCH WEL
Indien het toestel, vanaf fabriek, geen otg ondersteuning heeft zijn er nog wel mogelijkheden om dit wel te krijgen. Er kan achteraf additionele software worden geïnstalleerd die deze ondersteuning wel kan leveren. Vaak is het verkoopmotief van de fabrikant om otg niet te ondersteunen terwijl de hardware het wel aan kan. Om deze additionele software te installeren dien je je toestel te rooten. Hier zijn diverse bronnen en apps voor te vinden op het internet. Let op! rooten is wel voor eigen risico. Met het rooten zet je je toestel ook open voor onbevoegden waardoor mogelijk data 'lekkage' kan optreden.

11 Artikel(en)

per pagina